Seyahat

ŞELALELER ŞEHRİ ORDU

19 Kasım 2016

Bir süredir bloğumu çok ihmal ettim ama mazeretim var :mrgreen: Yakında hayatımdaki değişiklikleri ve güzel havadisleri sizlerle paylaşacağım ama öncesinde gecikmiş bir postu yayınlamak istedim. Instagram’dan takip edenler benim Ordu seyahatimin bir bölümünü zaten takip etmişlerdir, görmemiş olanlar için: Ben çok keyifli bir ekiple Ekim ayında inanılmaz eğlenceli bir seyahat gerçekleştirdim ve Ordu’yu gezdim. Ordu valiliğinin davetlisi olarak katıldığımız gezide sadece Ordu merkezi değil yakınlardaki birçok önemli doğa güzelliklerini de görme fırsatımız oldu, ama seyahatin yıldızları bence şelalelerdi. Ordu tam bir şelaleler şehri. Şelalelerin birbirinden bu kadar farklı ve güzel olacağını açıkcası hiç tahmin etmiyorduk. Seyahat bloggerları, gezginler ve gezmeyi çılgınca sevenler olarak toplandık ve Ordu’yu arşınladık. Öyle iç bayıltan upuzun bir yazı yazmayacağım yine bol fotoğraf az yazı ama çok tavsiye var 😉

img_9755 img_9848 img_9726 img_0097

Ordu’da nerede kalınır? En güzel yemekler nerede yenir?

Biz tüm ekip Ordu’da Atlıhan Otel’de kaldık. Temiz ve çok merkezi bir otel ve en güzel yanı sahile hemen çok yakın. Yeme içme keşfine çıkacak açıkcası çok zamanımız olmadı çünkü program dahilinde hareket ettik ama gittiğimiz mekanlar güzel ve lezzetliydi. Özellikle Kabataş’da Künefe, Kent Ormanında kuzu, Tomur Kafe’de kahvaltı ve Aktaşlar Restaurant’ta tüm menüyü yemeği unutmayın, biz tam tamına öyle yaptık 😆

Ordu Şelaleleri

Ordu’da şelaleler bol ama kısıtlı zamanda biz Çiseli şelalesini, Uzundere şelalesini -ki bence en güzel ve ihtişamlı olan bu şelaleydi- ve Çatalpınar Ortaköy şelalesini gezdik. Aslında daha irili ufaklı birçok şelale daha varmış ama artık onları sizler keşfettikçe benimle paylaşın 😉

Ordu’da mutlaka görülmesi gereken yerler

Çok keyifli bir gezi olmasına rağmen bazı yerler beni çok daha fazla büyüledi. En etkilendiğim yerler bence Ordu’da mutlaka görülmesi gereken yerler.

-Gaga Gölü: Gölüm manzarası, gün batımına yakın zamandaki yansımaları özellikle fotoğraf severlerin yüzünü güldürecek cinsden. Hemen göl kenarında ufak bir mekan var keyifle manzaraya karşı çayınızı yudumlayıp hayallere dalabileceğiniz. Bu nedenle Gaga Gölü mutlaka ziyaret edilmelik mekanların en başında yer alıyor.

-Yason Burnu: Biraz mistik, biraz romantik ama çok çok güzel. Yason Burnuna biz yine gün batımı saatlerinde gittik ama iyi ki öyle yapmışız nefes kesen kareler yakaladık. İrlanda mı desem, İskoçya mı bilemedim ama deniz fenerinin olduğu noktada çekilen fotoğraflar sanki oraları andırıyor. Eski bir kilise de var Yason Burnunda ve işin ilginç yanı soyunun tükendiğini söyledikleri Karadeniz foklarını biz gördük ve filmledik 🙂

img_0075 img_0153 img_0445 img_0035 fullsizerender11

Ordu Aktiviteleri

Tamam gezmek güzel ama biz daha farklı şeyler de yapmak istiyoruz diyenlerdenseniz o zaman Ordu’da onlar da var. Ata binebilir, müzeleri gezebilir, hatta Zipline’ı tecrübe edebilirsiniz. O zaman Ünye At Çiftliği ve Ünye Belediyesinin Yaşayan Kültürel Miras Müzesi not edilsin 😉

Ordu’nun Tarihi Dokusu

Bizim maalesef Yaşayan Kültürel Miras Müzesi dışındaki müzeleri gezme fırsatımız maalesef olamadı ama şanslıydık ve Kurul Kalesindeki kazı alanında Kibele heykelini görme şansımız oldu. Heykeli yerinde görmek, kazı alanını incelemek ve kalenin muhteşem manzarasına büyülenip kalmak ayrı bir keyifti. Bunun dışında Ordu kent merkezinde Taşbaşı Kilisesini ve tarihi Ordu evlerini ziyaret edip görebilirsiniz.

Ordu’nun Doğa Güzellikleri

Sonbaharda Ordu bir başka güzel. Özellikle şelalelere giderken gördüğümüz sonbahar renkleri bizleri büyüledi ve Ulugöl Tabiat Parkını da unutmamak gerekiyor ama benim yine de favorim Aybastı’da bulunan Perşembe Yaylası oldu. Menderesler olarak geçen yer yılın her mevsiminde sanki ilkbaharı yaşıyor. Yeşilin en güzeli olabildiğince orada, sadece ara ara beyaz benekler görüyorsunuz onlarda koyunlar ve kuzucuklar 😀 İnsanı yaylada bir huzur kaplıyor ve oradan hiç ayrılmak istemiyor.

İşte böyle renkli ve şapşahane bir seyahatimiz oldu. Geziyi organize eden www.gezgininayakizleri.com a, bizi gece gündüz hiç bıkmadan ağırlayan Aktaşlar Restaurant’a, Ordu’da olmamızı ve tüm bu güzellikleri görüp deneyimlememizi sağlayan Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu’na, Valilik Basın Danışmanı Mustafa Sezer’e ve bu gezinin eğlence patlamalarıyla dolu dolu geçmesini sağlayan tüm seyahat sever dostlarıma çok çooook teşekkür ederim. Başka keyifli gezilerde yine görüşmek üzere…..:)

img_9914 fullsizerender12 img_9749 img_9833 img_0473 img_0612 img_0313 img_9753 img_0017 img_9872