Yaşam

SAFFET EMRE TONGUÇ İLE TROPİCANA PASTANE TURU

21 Haziran 2016

Tatlılara ne kadar bayıldığımı artık bilmeyen duymayan kalmadı sanırım, “İstanbul’un tarihi pastanelerini Saffet Emre Tonguç’un anlatımıyla gezeceğiz” denildiğinde koşarak en ön sıradaki yerimi hemen aldım. Tropicana’nın nostaljik tatları yaşatmak için çıkardığı Tropicana Pastane Serisi’ni tadıp İstanbul’daki tarihi pastaneleri gezdiğimiz bu organizasyondan hepimiz çok keyif aldık.

Gezinin ilk durağı Taksim’in vazgeçilmezlerinden biri olan Gezi İstanbul oldu. Keyifli bir kahvaltı ile başladık gezimize. Önce tanışma, kaynaşma, bol bol sohbet ve tabii ki lezzetli bir atıştırmanın ardından hazırdık tüm tatlıları denemeye. Saffet Emre Tonguç’un keyifli anlatımı eşliğinde ufak bir otobüs yolculuğu yaptık ve Karaköy’de bulunan Murat Muhallebicisi‘ne ulaştık. Sadece tatlıları ile değil aynı zamanda Bedri Rahmi Eyüpoğlu’nun Kağnı isimli çalışmasıyla da bizi etkilemeyi başaran Murat Muhallebicisi’nden büyük bir memnuniyetle ayrıldık ve soluğu bu sefer Cihangir’deki Savoy Pastanesi‘nde aldık. Savoy yine İstanbul’un en bilinen tarihi pastanelerinden biri ve özellikle milföylü pastası ve gofretleri bir efsane. Tabii ki hepsinin tadına tek tek bakıldı ve tüm tatlılara Tropicana meyve suları eşlik etti. Tatlı komasına girmemize ramak kala karşıya geçmek için yine harekete geçtik. Bu seferki durağımız badem ezmeleri ve özellikle manda kaymaklı lokumuyla meşhur olan Cemilzade oldu. Cemilzade’nin nostaljik fotoğrafları arasında yüz yıllık gizli bir reçete ile hazırlanan lezzetleri deneyip son durağımız olan Görgülü Pastanesi için yola koyulduk. Görgülü Pastanesi’nde ufak bir süpriz bizi bekliyordu. Harika bir müzik şöleni! Açık havada canlı müzik, lezzetli yiyecekler ve tabii ki Tropicana’larımız eşliğinde bu tatlı dolu günü böylece keyifle tamamlamış olduk. Veeee bir sürü önemli tarihi bilgiyi de Saffet Emre Tonguç sayesinde öğrendik. İstanbul lezzetler konusunda gerçek bir hazine ve hayatın telaşı içinde bazen tarihi dokusunu maalesef fark edemeyebiliyoruz. Bunlar bazen bir resim, bazen bir heykel ya da bazen de lezzetli ufak bir pastane olabiliyor 😉

IMG_0729 IMG_0713 IMG_0721 IMG_0712 IMG_0732 IMG_0737 IMG_0741 IMG_0742 IMG_0748 IMG_0764 IMG_0769 IMG_0766 IMG_0756